Jesteś niezalogowany. Zaloguj się
Wyszukaj absolwentów

Absolwenci

Grzegorz Paweł Pawluczuk

avatar

Grzegorz Paweł Pawluczuk

Kraj: Polska

Województwo: mazowieckie

Miejscowość: Warszawa

Moja organizacja: Biuro Poselskie Roberta Biedronia

Działam na rzecz:

  • partia polityczna
  • samorząd
  • rozwój lokalny
  • edukacja
  • kultura
  • dzieci i młodzież
  • ekologia
  • przeciw wykluczeniu społecznemu

Jestem liderką/liderem w: URODZIŁEM SIĘ JAKO OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA. BADANIE SŁUCHU, KTÓRE PRZEPROWADZA SIĘ W U DZIECKA ZARAZ PO NARODZENIU, JEST PROCEDURĄ, KTÓRA ZA MOICH CZASÓW NIE MIAŁA MIEJSCA. DOPIERO PO 3 LATACH OD NARODZENIA, LEKARZE ZORIENTOWALI SIĘ, ŻE POSIADAM GŁĘBOKI UBYTEK SŁUCHU. 3 LATA NIEDIAGNOZOWANIA TAKIEJ PRZYPADŁOŚCI WPŁYNEŁY ZNACZĄCO NA MOJ SPOSÓB WYMAWIANIA I FORMUŁOWANIA ZDAŃ. Z TEGO TEŻ POWODU ZOSTAŁEM WYSŁANY DO SZKOŁY INTEGRACYJNEJ – W KTÓREJ UCZYŁY SIĘ ZDROWE I NIEPEŁNOSPRAWNE DZIECI. NAUKA W GIMNAZJUM PRZEBIEGAŁA PODOBNIE. OGROMNA PRACA KTÓRĄ WYKONAŁEM SPOWODOWAŁA, ŻE BYŁEM JEDYNĄ OSOBĄ W KLASIE, KTÓRA POSZŁA DO „NORMALNEGO” LICEUM. SPRAWA NIE BYŁA OCZYWISTA, GDY LEKARZ JEDEN STARAŁ SIĘ ZDIAGNOZOWAĆ UBYTKI EMOCJONALNE I INTELEKTUALNE, KTÓRE UNIEMOŻLIWIAŁYBY MI FUNKCJONOWAĆ W GRUPIE, KTÓRA NAUCZANA JEST STANDARDOWEGO PROGRAMU LICEALNEGO. LICEUM SKOŃCZYŁEM Z WYRÓŻNIENIEM. JUŻ NA TYM ETAPIE, CHCIAŁEM DAWAĆ PRZYKŁAD. DLA INNYCH OSÓB, ŻE WYPADKI Z PRZESZŁOŚCI, WYPADKI PRZEZE MNIE NIEZAWINIONE, NIE POWINNY NIGDY BYĆ POWODEM DYSKRYMINOWANIA, SPOGLĄDANIA POBŁAŻLIWIE, DEPRECJONOWANIA, CZY SZYKANOWANIA. WYJŚCIE ZE SZKOŁY SPECJALNEJ DO SZKOŁY „NORMALNEJ” MIAŁ DAWAĆ PRZYKŁAD, ŻE NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ, NIE JEST WYBOREM, ALE, ŻE MOŻNA STARAĆ SIĘ OSIĄGAĆ MARZENIA – WŁASNE, ALE I WSPÓLNE – DĄŻĄC DO WSPÓŁNYCH CELÓW, TAKŻE POLITYCZNYCH. DLATEGO GDY DOSTAŁEM SIĘ DO SEJMU JAKO ASYSTENT SPOŁECZNY, CHCIAŁEM DALEJ ZAJMOWAĆ SIĘ SPRAWAMI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, DAWAĆ PRZYKŁAD ŻE INTEGRACJA SPOŁECZNA JEST MOŻLIWA I BY ZACHĘCAĆ INNE OSOBY NIE TYLKO DO POBIERANIA DOŻYWOTNIEJ RENTY INWALIDZKIEJ, ALE BY TEŻ ZMIENIAĆ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ I BY ODDZIAŁYWAĆ I DAWAĆ PRZYKŁAD INNYM, ŻE JEST TO MOŻLIWE. MAM WADĘ WYMOWY. CZASAMI GDY ZABIERAM GŁOS NA SPOTKANIACH WIDZĘ, ŻE MÓJ SPOSÓB MÓWIENIA WYWOŁUJE PEWNE ZDZIWIENIE U RESZTY SŁUCHACZY. ALE NIE PRZEJMUJĘ SIĘ TYM, NA SPOTKANIACH POLITYCZNYCH, ORGANIZACYJNYCH, EVENTACH, PARADACH CHĘTNIE ZABIERAM GŁOS BY POKAZAĆ, ŻE CHCĘ I UMIEM COŚ ZMIENIĆ. PRACUJĄC W SEJMIE, WPIERW JAKO ASYSTENT SPOŁECZNY, DALEJ JUŻ NA STAŻU, DAŁEM PRZYKŁAD, ŻE NIEPEŁNOSPRAWNY NIE TYLKO NIE MUSI TKWIĆ W DOMU, ALE POTRAFI TEŻ ZARABIAĆ, PŁACIĆ PODATKI, WPŁYWAĆ SWOJĄ DROBNĄ PRACĄ NA ZMIANY SPOŁECZNE I DALEJ MIEĆ NADZIEJĘ, ŻE BĘDZIE MOŻLIWE NIE TYLKO AKTYWIZOWAĆ LUDZI, ZMNIEJSZAĆ POCZUCIE NIETOLERANCJI CZY NIEZAWINIONEGO ODRZUCENIA. WIERZĘ, ŻE JAKO LIDER BĘDĘ MÓGŁ WSKAZYWAĆ INNYM PODOBNĄ DROGĘ, BY PRZEZWYCIĘŻALI SWOJE BARIERY I BY MOGLI PEŁNIĆ W PRZYSZŁOŚCI SPOŁECZNIE WAŻNE ROLE, NA KTÓRE ZASŁUGUJĄ, BO PRZECIEŻ SĄ RÓWNOPRAWNYMI OBYWATELAMI WSPÓLNEGO SPOŁECZEŃSTWA.

Brałam/em udział w:

  1. Szkoła Letnia (Szkoła Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego, Szkoła Liderów Politycznych) , edycja 22 (2014)
    Jako: Uczestnik

Szkoła Liderów dla mnie to: jest: 1. Miejsce do spotkania 2. Miejsce które można nauczyć 3. Miejsce wymiany doświadczeń 4. Miejsce wymiany poglądów i wizji